14 lutego 2011

3, 2, 1... start!

Jakiś czas temu zapałałem miłością do futbolu amerykańskiego. Postanowiłem sprawdzić co tak fascynującego jest w przewracaniu stukilogramowych facetów odzianych w ochraniacze. Zacząłem śledzić wydarzenia zza Oceanu, ale nie omieszkałem też sprawdzić jak ten sport rozwija się w Polsce. Poczytałem o co w tym wszystkim chodzi, zapoznałem się z zasadami gry i - po raz kolejny - doszedłem do wniosku, że pozory mylą.

Pewnie wielu z Was uważa, że to sport dla zabijaków, czy naćpanych szaleńców. Nic z tych rzeczy (choć może na pierwszy rzut oka tak to wygląda). Jeśli tak właśnie myślicie, to nie jesteście odosobnieni. W ostatnim czasie miałem okazję rozmawiać z różnymi - często przypadkowymi - osobami. Zadałem im pytanie: "Jaka jest ich pierwsza myśl związana z tym sportem?" Niestety, nie spotkałem się z pozytywnymi odpowiedziami. O czym to świadczy? Ci ludzie nie wiedzą o co chodzi w narodowym sporcie Amerykanów. Nie znają zasad, nigdy nie oglądali żadnego meczu. Widzieli jedynie urywki, w których gromada facetów rzuca się na jednego gościa z piłką. Często kierują się stereotypami. Byłem jednym z nich dopóki nie poznałem tajników futbolu (ależ to zabrzmiało, a przecież jestem osobnikiem, który ma przed sobą jeszcze wiele do odkrycia w tej dziedzinie ;)). Futbol amerykański to niezwykle wymagający sport i - pewnie mi nie uwierzycie - dużo bardziej "żywy" od piłki nożnej, czy innych gier drużynowych.

NFL Poland powstał po to by pokazać, że futbol amerykański to bardzo interesująca dyscyplina, która zdobywa coraz więcej kibiców. Również w Polsce!

Jeśli więc chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o tym sporcie - odwiedzaj tę stronę regularnie!